Jak i gdzie szukać okazji z Chin? Poradnik

Serwisy, takie jak Aliexpress czy Alibaba, to ulubione miejsca w internecie wielu łowców perełek w superniskich cenach – także z Polski. Dziś na blogu zastanowimy się, jak i gdzie szukać okazji z Chin, a także podpowiemy, jakie kategorie produktowe były dotychczas najczęściej sprowadzane stamtąd do naszego kraju. 

Okazje z Chin dla prywatnych kupujących i hurtowników

Jeśli chodzi o chińskie platformy zakupowe, to inne są dedykowane prywatnym kupującym, sięgającym po jedną maksymalnie kilka sztuk towaru, a inne hurtownikom lub profesjonalnym importerom, którzy zamawiają asortyment liczony w setkach lub nawet tysiącach. Popularne serwisy sprzedażowe z okazjami z Chin dla prywatnych kupujących to Aliexpress, Banggood, Gearbest, Geekbuying, DHGate i Tomtop. 

Serwisy z okazjami z Chin, skierowane do hurtowników i importerów z Chin bywają zbieżne z listą dla dla prywatnych kupujących. Platformy, jak Alibaba i Aliexpress, nie działają wyłącznie w modelu B2C, ale także – a raczej przede wszystkim (mowa o platformie Alibaba) – B2B. Z kolei na stronie Aliexpress można także znaleźć bezpośrednich producentów lub pośredników producentów – najlepiej nawiązać kontakt za pomocą najpopularniejszego w Chinach komunikatora, czyli WeChat, by dopiąć szczegóły takiej współpracy. Wielu dostawców i hurtowników ze stron typu Aliexpress bez trudu porozumiewa się w języku angielskim, nie trzeba zatem znać chińskiego czy mandaryńskiego. 

inne, popularne serwisy skierowane do hurtowników to Dhgate czy GearBest, a także 1688 – polecamy szczególnie tę ostatnią propozycję. Dlaczego? Bo 1688.com ma największy wybór chińskich produktów i producentów i dużo korzystniejsze ceny niż Alibaba czy Aliexpress – o około 15% niższe. Strona dedykowana hurtownikom – wielu sprzedawców najpopularniejszych chińskich platform zakupowych, jak Alibaba, zaopatruje się właśnie na 1688.com. Przygotowaliśmy użyteczną instrukcję wideo, jak korzystać z tej platformy zakupowej – zachęcamy do obejrzenia:

Jak szukać okazji z Chin?

Pierwszy pomysł, jak szukać okazji z Chin podczas e-zakupów, to skorzystanie z możliwości przefiltrowania asortymentu i wyświetlenie bestsellerów. Bardzo często coś, co się najlepiej sprzedaje, inspiruje do zakupów innych. Radzimy uważać na oferty promowane, które wyświetlają się nad innymi – nie zawsze jest to produkt w najlepszej cenie. Warto sprawdzać oceny danego sprzedawcy lub e-sklepu – jeśli negatywnych opinii jest dużo, to lepiej zrezygnować z zamówienia i znaleźć kogoś bardziej zaufanego. Znaczenie ma także historia konta – jeśli zostało ono założone raptem parę dni temu i nie ma jeszcze żadnych lub prawie żadnych ocen, to także lepiej wstrzymać się z zakupami. Na stronach typu Aliexpress są sekcje, jak Weekly Bestselling i Hot Products – to także cenne wskazówki, co zamawiają inni i być może inspiracja, by znaleźć wyjątkową cenową okazję z Chin. 

Gdzie szukać okazji z Chin?

Istnieje wiele stron, grup na Facebooku i serwisów-agregatorów, które zbierają w jednym miejscu wszystkie atrakcyjne cenowo produkty, kody rabatowe i zniżki (w Polsce ogromną popularnością cieszy się strona Pepper, gdzie jedną z zakładek są wyselekcjonowane okazje prosto z Aliexpress). Warto w serwisach społecznościowych, jak Facebook, szukać fanpage’y (np. Tanio z Chin. Najlepsze okazje i kupony)  i zamkniętych grup (niekiedy dołączenie do takiej społeczności wymaga uzupełnienia ankiety lub odpowiedzi na kilka pytań od administratorów tej grupy) i regularnie monitorować pojawiającą się tam zawartość  Co istotne takie strony w dużej mierze opierają się na aktywności, inicjatywie i zaangażowaniu użytkowników, którzy sami dzielą się znalezionymi okazjami. Na przytaczanej już wcześniej stronie Pepper część kodów rabatowych i zniżek publikują członkowie społeczności, a pozostałe edytorzy serwisu. 

Inna, popularna strona z okazjami to przeróżne serwisy z kuponami, kodami rabatowymi i zniżkami, jak Czajna, Okazje z Chin czy Promocje z Chin. Na uwagę zasługują także serwisy, które poza samymi zniżkami, tworzą recenzje produktów pochodzących z chińskich sklepów. 

Okazje z Chin dla prywatnych kupujących i hurtowników

Okazje z Chin w kontekście pandemii COVID-19

Niemal na każdej branży pandemia COVID-19 odcisnęła piętno. Także w kontekście importowania towarów z Kraju Środka i odsprzedaży ich w Polsce występowały duże utrudnienia, na produkty transportowane drogą morską trzeba było czekać nawet kilka razy dłużej, znacząco wzrosły też ceny za transport. Na początku 2022 roku, gdy wydawało się, że kryzys łańcucha dostaw w Chinach został zażegnany, w Kraju Środka znów pojawiły się ogniska zakażeń koronawirusem, co spowodowało kolejne zakłócenia.

Każdy, kto poluje na okazje z Chin, powinien mieć na uwadze, że zamówienie może przyjść dużo później niż według podanego na stronie orientacyjnego czasu realizacji.

Przeczytaj też: Czy importować towary modne?

Okazje z Chin – chcesz zacząć ich import? Skontaktuj się z nami!

Jeśli wpadł Ci w oko jakiś produkt z popularnej, chińskiej strony i zastanawiasz się, jakie byłyby koszty sprowadzenia większej jego partii i sprzedaż w Polsce, skontaktuj się z nami – wycenimy taką usługę, przedstawimy ofertę i wszystkie kluczowe informacje na ten temat. Przypominamy także, że jeśli nie możesz znaleźć produktu, który chcesz importować lub linku do aukcji czy zdjęcia, to zrobimy to za Ciebie. O tym, co importować z Chin, opisywaliśmy już na naszym blogu – zachęcamy do lektury. 

Według danych pochodzących od  Ambasady RP w Pekinie w 2016 roku produkty, których import z Chin był najpopularniejszy, to m.in. maszyny i urządzenia elektryczne oraz ich części, rejestratory i odtwarzacze dźwięku, maszyny i urządzenia mechaniczne oraz ich części, odzież i dodatki odzieżowe z dzianiny i innych materiałów, zabawki, gry i artykuły sportowe, przyrządy medyczne i fotograficzne, obuwie, tworzywa sztuczne i artykuły z nich oraz wyroby z żeliwa i stali.

Similar Posts

3 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.